Facebook Instagram Twitter Academia YouTube SoundCloud RSS

Vesti i događaji

OSVRT NA AFRO FESTIVAL 2021.

Afro festival 2021 - posterU nedelju, 27. juna 2021. godine završen je ovogodišnji dvodnevni Afro festival. Posetioci Muzeja afričke umetnosti u Beogradu imali su priliku da uživaju u bogatom kulturno-umetničkom programu afričkih zemalja, posete brojne štandove sa umetničkim i zanatskim predmetima Afrike, učestvuju u velikom broju kreativnih radionica za decu i odrasle, plešu u ritmu afro-bita i probaju tradicionalna jela koja potiču sa ovog kontinenta.

Afro festival jedan je od prvih gradskih festivala koji su organizovani krajem juna, uprkos brojnim izazovima, nakon što se život vratio u grad po ublažavanju protivepidemijskih mera.

Vrtom i muzejskim zdanjem je za dva dana prošao veliki broj posetilaca iz Beograda, regiona i inostranstva, mnoge diplomate koje rade u Beogradu i brojni ljubitelji afričke umetnosti i kulture. Tokom čitavog vikenda se moglo uživati i u zvucima đembea, učestvovati u takmičenjima u društvenoj igri mankali, igrati kapuera, učestvovati u dečijim literarnim i likovnim radionicama i javnim vođenjima kroz muzejske postavke na srpskom i engleskom jeziku.

Drugi dan Afro festivala je tradicionalno bio u znaku Durbara – dana prijateljstva – prezentacije afričkih ambasada u Beogradu koje su na svojim bogato i raznoliko ukrašenim štandovima sa kulinarskim specijalitetima i bogatom ponudom zanatskih i suvenirskih predmeta i promocijom turističke ponude predstavljale lepote svojih zemalja – Alžira, Angole, Gvineje, Egipta, Konga, Maroka, Tunisa i Namibije.

Istog dana je održano i ceremonijalno otvaranje Afro festivala tokom koga su se publici obratili NJ.e. Abdelhamid Šebšub, ambasador Alžira i doajen Grupe afričkih ambasadora u Beogradu, i direktorka Muzeja afričke umetnosti Marija Aleksić. Istaknuto je da je Afro festival ključno mesto za okupljanje afričke zajednice u Beogradu i da će afričke zemlje nastaviti da obogaćuju kolekciju umetničkih predmeta muzeja i da podržavaju rad jedine institucije ovog tipa u svetu čije je sedište u zemlji koja nije učestvovala u gnusnom i neljudskom činu porobljavanja i kolonizacije afričkog kontinenta. „Muzej afričke umetnosti u Beogradu je simbol prijateljstva Afrike i Srbije i naša je dužnost da ga čuvamo“, istakao je ambasador Šebšub.

Direktorka Aleksić je, uz veliko zadovoljstvo povodom uspešno organizovanog Afro festivala, kao najvažnije godišnje manifestacije Muzeja afričke umetnosti, zahvalila svim afričkim ambasadama koje godinama podržavaju ovaj festival, čitavom timu u Muzeju, kao i posetiocima festivala koji svojim prisustvom potvrđuju i njegov značaj i svoju ljubav prema Africi. Aleksić je poručila da Muzej planira svoje dvadeset četvrto izdanje u junu 2022, sa još raznovrsnijim muzičkim i umetničkim programima i sadržajima.

Fotografije: Jelena Janković

BILTEN - prijava

Prijavite se kako bismo Vas informisali o predstojećím muzejskim programima.

captcha

Kalendar događaja

Kalendar događaja

Virtuelna tura

Digitalni otisak MAU

Dig(i)MAU

DIGI MAU baner

nesvrstani.rs

Audio-vodič

Audio-vodič

Darujte MAU

Gostujuće izložbe

putujuci mau lat

Časopis Muzeja

MAU preporučuje

Privatna arhiva Džuverović

WSSSR

SIVision

Zavod Afriška Vas

Kako radi MAU

O tome kako i šta (sve) radi MAU, pogledajte u sjajnom prilogu za BRAINZ TV - Naučnu televiziju (novembar 2019.). Govori deo MAU tima: Emilia Epštajn, Milica Josimov, Milica Naumov, Marija Miloš, Ana Knežević.

MAU је član   Balkan Museum Network

Pristupna rampa

Izdvajamo